
Πλησιάζοντας τα τέλη της χιλιετηρίδας, η FORD κατάλαβε ότι η γερασμένη συνταγή του Escort ήταν καταδικασμένη, και πολλά, δηλαδή όλα, έπρεπε να αλλάξουν. Η επανάσταση που ξεκίνησε το Focus ήταν τέτοια, που δεν έγινε άμεσα κατανοητή. Έθεσε νέα στάνταρντ στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και οι αγοραστές
ανταποκρίθηκαν, συμπαρασύροντας τους ανταγωνιστές, που αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν. Εκεί, όμως, που Γερμανοί και Ιάπωνες ανασκουμπώθηκαν, το δεύτερο Focus ηρέμησε ίσως περισσότερο από ό,τι έπρεπε, με αποτέλεσμα κάποιοι να μειώσουν τη διαφορά και άλλοι να προηγηθούν. Η νέα γενιά, λοιπόν, θα έπρεπε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, ξεκινώντας παράλληλα μια παγκόσμια καριέρα, που θα στηρίζει πλειάδα μοντέλων τα οποία θα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα C της εταιρείας και θα αφορά περίπου 2 εκατ. αυτοκίνητα της ετήσιας παραγωγής του 2012!
Στο τρίτο… χτύπημα!
Η νέα γενιά Focus δεν ακολούθησε τη μόδα του αυξάνεσθε και... διογκώνεσθε. Προστέθηκαν μόλις 21 χλστ. στο μήκος και 8 χλστ. στο μεταξόνιο, ενώ αφαιρέθηκαν 16 χλστ. από το πλάτος και το ύψος. Οι χώροι δεν επηρεάστηκαν, μιας και πίσω ένας αρκετά εύσωμος επιβάτης θα βολευτεί χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Αντίθετα, το πορτ μπαγκάζ επλήγη, μιας και τα 396 λίτρα του απελθόντος έχουν δώσει τη θέση τους σε 277 λίτρα (αν και με κιτ επισκευής για τα ελαστικά η χωρητικότητα σκαρφαλώνει στα 363 λίτρα), ενώ η αναδίπλωση των καθισμάτων δε δημιουργεί μια απόλυτα επίπεδη επιφάνεια. Το εσωτερικό του νέου Focus δίνει σαφώς την αίσθηση του καλοφτιαγμένου, ενώ το ταμπλό έχει έντονο (έως υπερβολικό) οδηγοκεντρικό προσανατολισμό και θα βρει άφθονους υποστηρικτές. Σαφώς βελτιωμένα είναι τα καθίσματα, τα οποία στηρίζουν πολύ σωστά το σώμα.
Μηχανολογικά, η νέα πλατφόρμα μπορεί να υιοθετεί κάποια επιμέρους τμήματα από το απελθόν μοντέλο, μέσα όμως σε ένα πλαίσιο ευρύτερης αναθεώρησης. Η στρεπτική ακαμψία βελτιώθηκε κατά 15%, ιδιαίτερη προσοχή όμως δόθηκε και στην ακαμψία επιμέρους τμημάτων (όπως τα εμπρός και πίσω μέρη της ανάρτησης, η ακαμψία των οποίων βελτιώθηκε κατά 50%). Στο ίδιο πνεύμα και οι αναρτήσεις, που διατηρούν την αρχιτεκτονική των γονάτων εμπρός και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, αλλά με εκτεταμένες επεμβάσεις σε αμορτισέρ και αντιστρεπτικές, ενώ μεγάλωσαν τα μετατρόχια. Στάνταρντ, μάλιστα, είναι και ένα σύστημα ηλεκτρονικού διαφορικού, που φρενάρει τον εσωτερικό τροχό που ολισθαίνει, προκειμένου να πάει περισσότερη ροπή στον εξωτερικό. Γενικότερος στόχος ήταν ο... εκπολιτισμός της ποιότητας κύλισης, με περαιτέρω βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της ευελιξίας. Ο ισχυρισμός αυτός φοριέται πολύ τα τελευταία χρόνια, η Ford όμως έχει αποδείξει ότι μπορεί να το κάνει. Ομοίως και για το τιμόνι, το οποίο είναι πλέον ηλεκτρικό, αλλά ουδόλως θα πρέπει να προβληματίζει. Το EPAS (Electronic Power Assisted Steering) απέδειξε την αξία του στο Fiesta, και τώρα βελτιώνεται για το επόμενο χτύπημα.
Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, εάν θέλεις να πρωταγωνιστείς, δεν μπορεί να περιορίζεσαι στα οφέλη του ESP। Φυσικά, το τελευταίο ανήκει στο στάνταρντ εξοπλισμό, και συνεχίζει να απενεργοποιείται μέσα από τα μενού των επιλογών, τη σκυτάλη όμως παίρνουν τα διάφορα ηλεκτρονικά υποβοήθησης του οδηγού। Μια ψηφιακή κάμερα στον εσωτερικό καθρέφτη υποστηρίζει τα συστήματα: διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, κόπωση οδηγού, αναγνώριση πινακίδων σήμανσης και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου