Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011

Δύο ερωτήσεις στην βουλή από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ



28/03/2011
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τoυς κ.κ. Υπουργούς
- Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας
- Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης



Θέμα: Επιτακτική η ανάγκη επίλυσης των προβλημάτων της κτιριακής υποδομής στην ΑΕΝ της Νέας Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης

Η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) στη Νέα Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης έχει προσφέρει μέχρι σήμερα και συνεχίζει να προσφέρει σημαντικό έργο στελεχώνοντας την ελληνική ναυτιλία με μεγάλο αριθμό πλοιάρχων και μηχανικών. Αυτό το σημαντικό έργο προσφέρεται, παρά τις ελλείψεις σε προσωπικό αλλά και σε υλικοτεχνική υποδομή που αντιμετωπίζει όχι μόνο η συγκεκριμένη Ακαδημία αλλά το σύνολο των σχολών της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Ειδικά στην περίπτωση της ΑΕΝ Νέας Μηχανιώνας οξύτατο είναι και το πρόβλημα της κτιριακής υποδομής.
Συγκεκριμένα, οι κτιριακές εγκαταστάσεις έχουν σοβαρά προβλήματα στατικής επάρκειας που τις καθιστούν έως και επικίνδυνες. Χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα του κτιρίου της σχολής πλοιάρχων το οποίο έχει τεθεί εκτός χρήσης.
Η εκκρεμότητα αυτή δυστυχώς χρονίζει δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της Ακαδημίας. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει κινηθεί η διαδικασία εκπόνησης της μελέτης για την αποκατάσταση της στατικής επάρκειας των κτιρίων, πλην όμως η διαδικασία αυτή φαίνεται να έχει βαλτώσει για λόγους που μέχρι στιγμής δεν έχουν εξηγηθεί επισήμως και επαρκώς.       

Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

  1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία μελέτης και εκτέλεσης του έργου αποκατάστασης  της στατικής επάρκειας των κτιρίων της ΑΕΝ Νέας Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης;
  2. Πως αιτιολογείται η καθυστέρηση προόδου του έργου και ποιο είναι αυτή τη στιγμή το χρονοδιάγραμμα για την ολοκληρωμένη υλοποίηση του;
  3. Υφίσταται ζήτημα αδυναμίας χρηματοδότησης και αν ναι πως και πότε προβλέπεται να αντιμετωπιστεί;
  4. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να αποτραπούν οι κίνδυνοι για την ασφάλεια των σπουδαστών και των εργαζομένων στην Ακαδημία στο κρίσιμο χρονικό διάστημα μέχρι το έργο να ολοκληρωθεί;  




Οι ερωτώντες βουλευτές


Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Β΄ Θεσσαλονίκης



Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών



Τάσος Κουράκης
Α΄ Θεσσαλονίκης
==============================================

ΕΡΩΤΗΣΗ
28/03/2011

Προς τους Υπουργούς
-Οικονομικών
-Περιφερειακής Ανάπτυξης κι Ανταγωνιστικότητας
-Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης


ΘΕΜΑ: Μέτρα στήριξης της Συνεταιριστικής Καπνοβιομηχανίας Ελλάδος

Μεγάλη ανησυχία έχει προκληθεί στην κοινωνία του ν. Ξάνθης πρωτίστως, αλλά και στους κατοίκους στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι πίσω από την έκτακτη Γενική Συνέλευση της Συνεταιριστικής Καπνοβιομηχανίας Ελλάδος (ΣΕΚΑΠ), με θέμα την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 25 εκατ. ευρώ, στις 14 Απριλίου, ελλοχεύει ο κίνδυνος του ανοίγματος της εταιρίας σε ιδιώτες καταρχάς, και στην πλήρη ιδιωτικοποίησή της σε δεύτερο χρόνο.
Ο κίνδυνος είναι πλέον απτός, καθώς ο κύριος μέτοχός της, με συμμετοχή 44,25% στο εταιρικό κεφάλαιο, η Αγροτική Τράπεζα Ελλάδος, όχι μόνο δεν προτίθεται να συμμετάσχει στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, αλλά αντίθετα, με βάση και το «πράσινο φως» που πήρε από την τρόικα, το πιθανότερο είναι να «ξεφορτωθεί» την εταιρία, μαζί με τα υπόλοιπα λογιζόμενα ως βάρη στο χαρτοφυλάκιό της (ΔΩΔΩΝΗ, ΕΛΒΙΖ, ΕΒΖ). Ταυτόχρονα, όλα αυτά τα έτη, η ΑΤΕ δάνειζε την επιχείρηση με το ληστρικό επιτόκιο του 11,6%, τόκοι που στοίχιζαν στην εταιρία περί τα 4.500.000 ευρώ ετησίως, με τις δανειακές τις υποχρεώσεις να αγγίζουν πλέον τα 35 εκατομμύρια ευρώ.
Από την άλλη, και η σημερινή κυβέρνηση, που ξεκίνησε ήδη να βγάζει «στο σφυρί» δημόσια περιουσία, δε δείχνει να προβληματίζεται από την είσοδο ιδιωτών στον δεύτερο μεγάλο πυλώνα οικονομικής πολιτικής για ολόκληρη την περιφέρεια Αν. Μακεδονίας-Θράκης, μαζί με την ΕΒΖ, παρά μόνο θέτει «κόκκινες γραμμές», εφόσον η πώληση γίνει «εν κρυπτώ». Την ίδια ώρα, το ελληνικό Δημόσιο χρωστά στη ΣΕΚΑΠ επιδοτήσεις απασχόλησης προσωπικού λόγω παραμεθορίου περιοχής 2,4 εκατ. ευρώ, καθώς και επιδότηση από τον αναπτυξιακό νόμο για την αγορά νέου μηχανολογικού εξοπλισμού 6 εκατ. ευρώ.
Η ΣΕΚΑΠ, παρά τις απανωτές αυξήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καπνικά προϊόντα, που εύκολα απορροφήθηκε από μεγάλες πολυεθνικές βιομηχανίες αλλά όχι και από τις μικρές, έδειξε ευελιξία εντός του 2010 και κατάφερε, στρεφόμενη σε αγορές τρίτων χωρών, να πετύχει την αύξηση των εξαγωγών της στο β’ εξάμηνο του 2010 και τους δύο πρώτους μήνες του 2011.
Με τα σημερινά δεδομένα, όποιος μπει στο εταιρικό σχήμα με την εν λόγω αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, στην ουσία παίρνει και το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών. Ως εκ τούτου, έχει δημιουργηθεί η υπόνοια ότι η ΑΤΕ σκόπιμα επιλέγει να μην εμπλακεί, ώστε να μπορέσει εν συνεχεία να αποχωρήσει από την επιχείρηση, όπως φαίνεται κι από την προσπάθειά της, εδώ και μήνες, να απεμπλακεί από τη συμμετοχή της σε συνεταιριστικές εταιρείες.
Επειδή στη σημερινή Μνημονιακή κατάσταση, που η κυβέρνηση ψάχνει να ξεπουλήσει δημόσια περιουσία ύψους 50 δις ευρώ, όταν οι διαρκείς «ενέσεις ρευστότητας» που δίνει στις ιδιωτικές τράπεζες έχουν αγγίξει τα 80 δις, καταδεικνύεται ξεκάθαρα η ανάγκη ύπαρξης ενός δημοσίου πυλώνα τραπεζικού συστήματος.
Επειδή η ΑΤΕ επιμένει να μην ξεκαθαρίζει τις προθέσεις και την πολιτική της στην περίπτωση της ΣΕΚΑΠ.
Επειδή δε θα είναι η πρώτη φορά που η εξαγορά συνεταιριστικής βιομηχανίας από μεγάλο ιδιώτη οδήγησε σε πολύ σύντομο διάστημα στο κλείσιμό της, κατόπιν αποφάσεων των νέων ιδιοκτητών.
Επειδή το κλείσιμο της ΣΕΚΑΠ θα σημάνει απώλεια θέσεων εργασίας, αλλά και περαιτέρω αποδυνάμωση των καπνοπαραγωγών στη χώρα, με ταυτόχρονη απώλεια για την περιφέρεια ενός σημαντικού εργαλείου ανάπτυξης.
Επειδή, τέλος, ήδη –σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας- το περασμένο έτος συρρικνώθηκε κατά 9,2% η απασχόληση στη βιομηχανία και χάθηκαν συνολικά 45.500 θέσεις εργασίας, με τους ανέργους από τις καπνικές εταιρίες (1.648 άτομα) να κατέχουν τη θλιβερή ποσοστιαία πρωτιά (+501,5% το τελευταίο τρίμηνο του 2010),

ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

1.      Προτίθενται να παρέμβουν ώστε η ΑΤΕ να δημοσιοποιήσει άμεσα –πριν την 14η Απριλίου- το σχεδιασμό της για τη ΣΕΚΑΠ, αλλά και να μειώσει το ληστρικό επιτόκιο δανεισμού της καπνοβιομηχανίας;
2.      Σε ποια συγκεκριμένα μέτρα θα προβούν, ώστε να στηρίξουν οικονομικά και λειτουργικά την καπνοβιομηχανία, για να μπορέσει να διατηρήσει το συνεταιριστικό της χαρακτήρα και τις θέσεις εργασίας της;
3.      Με ποιο χρονοδιάγραμμα σκοπεύουν να καταβάλλουν τις επιδοτήσεις απασχόλησης προσωπικού λόγω παραμεθορίου περιοχής, καθώς και την επιδότηση από τον αναπτυξιακό νόμο για την αγορά νέου μηχανολογικού εξοπλισμού;


Οι ερωτώσες βουλευτές

Ηρώ Διώτη

Ευαγγελία Αμμανατίδου - Πασχαλίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου