Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Classic: BMW 328


Με την αεροπορική τεχνογνωσία που διέθεταν, αλλά βέβαιοι πως μόνο με αυτήν αποκλείεται να επιβιώσουν, οι άνθρωποι της ΒΜW το 1928 κατασκεύασαν το πρώτο τους αυτοκίνητο. Ξεκίνησαν με την άδεια αναπαραγωγής του Austin Seven στην Γερμανία και η πρώτη BMW κύλησε στους δρόμους με το όνομα «Dixi».
Σύντομα ανάμεσά τους βρέθηκε ένας άνθρωπος που με τις εμπνεύσεις του επρόκειτο να αλλάξει πολλά: ο μηχανικός Φριτς Φίντλερ. Ο εργατικός Αυστριακός το 1933 σχεδίασε έναν 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα, που παρουσιάστηκε την ίδια
χρονιά στο Βερολίνο. Συνέχισε να τον βελτιώνει και το 1935 οι «319» που πήγαν να αγωνιστούν στο Νίρμπουργκρινγκ, έφθασαν να αποδίδουν 45 ίππους στις 3.750 σαλ. Λίγους μήνες αργότερα το μοτέρ μεγάλωσε κι άλλο με την συμβολή του Σλάιχερ, ώσπου έφθασε τα 2 λίτρα και εφοδίασε ένα αυτοκίνητο που χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα καλύτερα του αιώνα: η BMW «328».
Σχεδιάστηκε από τον Wunibald Kamm με ανοικτό διθέσιο αμάξωμα, ενώ η ισχύς της ξεπερνούσε στην «streamline» έκδοση τους 80 ίππους. Έτρεξε για πρώτη φορά στο Μονλερί το 1936 και απέσπασε δεκάδες νίκες στην κλάση της, όπου κι αν αγωνίστηκε. Αποκορύφωμα, η πρώτη θέση στο Μίλε Μίλια το 1940 μπροστά από την Αlfa Romeo του Φαρίνα. Όλα όμως διακόπηκαν εκεί, αφού ο δεύτερος πόλεμος στην Ευρώπη είχε αρχίσει και η παραγωγή της «328» ολοκληρώθηκε στις 464 μονάδες.
Mετά τον πόλεμο ο κινητήρας έφθασε ως πολεμική αποζημίωση στη Μεγάλη Βρετανία, όπου έγραψε μεγάλη ιστορία ως τα τέλη της δεκαετίας του ’60, εφοδιάζοντας τις αγωνιστικές και μη εκδόσεις των Bristol, AC και Lister.

BMW 328 ROADSTER (1938)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.971 κ.εκ.
Ισχύς: 80 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 149 χλμ/ώρα
ΜxΠxΥ: 3,96x1,57x1,42 μ.
Μεταξόνιο: 2,44 μ.
Βάρος: 828 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1936-1940
πηγη :www.autobild.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου